Köpvillkor

Tryggt handlande med Toppfynd!
Öppet köp 14 dagar
Säker betalning via Klarna
Snabba leveranser
Snabb kundtjänst via mail.

Returer/Reklamationer

Vår returadress är följande:

Toppfynd Sweden AB
Box 17
432 24 Varberg

Märk din retur med ditt namn och ordernummer.

Vi återkopplar till dig som kund så fort vi mottagit din retur via mail.

Toppfynd.se ställer vissa krav på hur reklamationer av defekta delar eller ångerköp ska hanteras.
Detta för att göra påskynda ett eventuellt utbyte samt för att vi i vår tur ska kunna reklamera delarna.
För en retur ska godkännas krävs att ALLA nedanstående villkor uppfylls.

Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vi står för returfraktkostnaden (dock ej spårbart) för godkända reklamationer, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden (vi står ej för returfraktkostnaden för företag/avtalskunder).

Om du bestämmer dig för att returnera hela eller delar av din order kan du gå in på "Mina Sidor" hos Klarna och förlänga fakturans förfallodatum med 10 dagar för att ge oss tid att hantera returen.

Returer/Reklamationer - Gällande LCD Skärmar

  • Delen ska vara hel och oskadad (inga repor, sprickor på touchscreen ex).
  • För glasskärmarna samt displayer ska inte skyddsfilmen/transportskyddet ha avlägsnats,dvs display eller touchscreen får ALDRIG varit monterad och skyddsfilmen aldrig avlägsnad. Tester av delen görs alltid av er innan montering genom att ansluta delen med skyddsfilmen på och testas direkt på moderkort. Flexkablar till ovanstående ska aldrig ha varit vikta.
  • Bifoga även en kort förklaring som beskriver defekten med reservdelen.
  • Felaktiga reklamationer som beror på handhavande fel eller bristande erfarenhet av enhetsreparationer debiteras med 199 kr inkl. moms.
  • Toppfynd kan ej krävas eller hållas ansvariga ekonomiskt eller juridiskt för skador på hårdvara, mjukvara eller förlust av sparat minne som uppstår i samband med reparationer, oavsett orsak eller anledning. Mobilrex kan ej heller krävas på ersättning för reparationer som resulterar i merarbete eller kostnader som uppkommer på grund av defekt produkt eller försenade leveranser.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Tänk på att ångerrätten inte gäller hygienartiklar, bl.a. hörlurar och headset.

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar på lagerförda varor. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt & ansvar
Vi skickar beställningar som postpaket eller brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning är endast 29 kr.

Ansvar vid skada
Toppfynd kan ej hållas ansvariga för skador som uppstår på din enhet i samband med reparation som du utför. Tänk även på att din garanti bryts när du öppnar enheten.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 99 kr för hantering samt returfraktkostnaden.

Betalningsalternativ
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Massbeställningar
Vi förbehåller oss rätten att stoppa och kreditera massbeställningar eller beställningar från återförsäljare.